.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دکان های بی مشتری در کوچه پس کوچه های گیلان
استاندار گیلان گفت: دیدن دکان‌های بی‌مشتری در کوچه پس کوچه‌های گیلان من را ناراحت می‌کند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی نجفی در جمع صنعتگران، معدن‌کاران و مدیران صنوف نمونه استان که شامگاه گذشته در سالن الغدیر استانداری گیلان از آنها تقدیر به عمل آمد، گفت: تولید در توسعه پایدار موتورمحرکه است و با تولید قوی می‌توان برای اقتصاد استان جشن گرفت.

وی اضافه کرد: بیکاری در گیلان کاهش یافته است و برنامه داریم تا جزء 10 استان پرکار کشور باشیم.

نجفی با اشاره به کمبود آب و خطرهایی که در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: این امر یکی از دلایلی است که باید به فکر توسعه صنعت استان باشیم.

وی تاکید کرد: انتظار دارم امسال بانک‌ها حمایت از تولید را در اولویت کارهای خود قرار دهند زیرا اگر سیستم بانکی همراه تولید باشد اهداف توسعه استان محقق خواهد شد.

استاندار گیلان ادامه داد: البته لازم است تولیدکننده و صنعتگر واقعی از افراد غیرواقعی در این حوزه جدا شوند تا مبادا کسی پول بگیرد و صرف تولید نکند.

محمدعلی نجفی توسعه فرش دستباف و حمایت بانکی از فرش‌بافان استان از سوی بانکها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: صنعت فرش به خصوص در روستاها موجب خواهد شد تا روستاییان در روستاها بمانند و به شهرها مهاجرت نکنند زیرا یکی از دلایل مهم مهاجرت روستاییان گیلان به شهرها این است که مردم از درآمدهای حداقلی محروم هستند و صنعت فرش درآمد خوبی نصیب روستاییان می‌کند.

استاندار گیلان گفت: کم درآمدی در شهرها هم مشکل‌ساز است و مشاهده می‌شود در کوچه پس کوچه‌های شهر، مردم یک قسمت از خانه‌شان را جدا کرده و آن را تبدیل به مغازه کرده‌اند.

وی افزود: تعداد زیاد این چنین دکان‌هایی موجب شده است که به طبع مشتریان کمی داشته باشند و دیدن دکان‌های بی مشتری در کوچه پس کوچه‌های گیلان مرا رنج می‌دهد زیرا هم چهره شهر را زشت می‌کند و هم اینکه به ازای هر 25 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

وی در ادامه از مدیران قوی صنوف استان خواست تا فکرها و ایده‌های جدید ارائه دهند و به آنها بپردازند تا از این رنج نجات یابیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.